HyperX Cloud Earbuds Review: Hard Pass

HyperX Cloud Earbuds Review: Hard Pass

“VĂ„ra tvĂ„ cent pĂ„ HyperX Cloud Earbuds”

Det Ă€r en fantastisk tid att vara en spelare, sĂ€rskilt om ditt val av plattform Ă€r mobilspel. Även om Indien Ă€nnu inte har fĂ„tt officiellt stöd för populĂ€ra handhĂ„llna konsoler som Nintendos Switch finns det massor av intressanta spel tillgĂ€ngliga pĂ„ bĂ„de Android och iOS som Ă€r allmĂ€nt tillgĂ€ngliga för alla som Ă€ger en smartphone. Titlar som PUBG och Fortnite har slagit landet och tusentals mobilspelare har tagit till online-lobbyn för att vinna virtuella lagrar.

För att dra nytta av det vÀxande vansinnet lanserade Kingstons dotterbolag HyperX nyligen Cloud Earbuds i Indien, ett par hörlurar av in-ear-typ som Àr designade med tanke pÄ mobilspelaren. För att testa om de erbjöd nÄgra riktiga fördelar jÀmfört med en vanlig uppsÀttning öronsnÀckor, fick jag hÀnderna pÄ ett par och hÀr Àr vad jag gör av dem efter veckors testning.

Granskning av HyperX Cloud Earbuds 03

Design och byggkvalitet

DesignmĂ€ssigt har HyperX utformat Cloud Earbuds i varumĂ€rkets signaturröda och svarta finish som ger headsetet ett aggressivt, gamer-y-utseende. Även om jag inte bryr mig om den totala stilen pĂ„ headsetet sĂ„ lockade paret en hel del ögonbollar nĂ€r jag anvĂ€nde dem offentligt. NĂ€r du gĂ„r vidare levereras öronsnĂ€ckorna med en platt, rödfĂ€rgad kabel som inte trasslar lĂ€tt nĂ€r hörlurarna sitter i dina fickor. Kabeln har ocksĂ„ en plastklĂ€mma som kan anvĂ€ndas för att variera trĂ„darnas lĂ€ngd, vilket Ă€r en snygg touch.

Granskning av HyperX Cloud Earbuds 06

NÀr det gÀller headsetets totala byggkvalitet lÀmnar Cloud Earbuds lite att önska. Hörlurarna har konstruerats i sin helhet med plast, som Àven om det kÀnns robust och robust, inte ger en kÀnsla av premium nÀr du anvÀnder produkten.

Granskning av HyperX Cloud Earbuds 11

Dessutom, till skillnad frĂ„n de flesta andra hörlurar pĂ„ marknaden, har Cloud Earbuds koniska formade öronsnĂ€ckor som Ă€r utformade för att sitta i anvĂ€ndarens öron i flera timmar. Även om jag inte mĂ€rkte nĂ„gon trötthet i öronen efter en timmes spelande mĂ„ste jag erkĂ€nna att hörlurarnas passform inte var min kopp te. Hörlurarna bildade inte en tĂ€t tĂ€tning i mina öron vilket i sin tur ledde till dĂ„lig ljudisolering. Som ett resultat kunde jag höra mina kollegor chatta nĂ€r jag spelade spel pĂ„ min telefon och kĂ€mpade för att förstĂ„ ljudet i spelet. Dessutom var jag alltid orolig för att öronsnĂ€ckorna skulle glida ur mina öron ocksĂ„.

Granskning av HyperX Cloud Earbuds 16

PÄ den ljusa sidan levererar Cloud Earbuds med en inbyggd mikrofon som förmedlar min röst tydligt till mina lagkamrater. Du fÄr ocksÄ en enda multifunktionsknapp pÄ fjÀrrkontrollen som kan anvÀndas för att svara pÄ samtal och pausa musikuppspelningen.

Granskning av HyperX Cloud Earbuds 15

Ljudkvalitet

NÀr det gÀller köttet av saken, skickas HyperX Cloud Earbuds med ett par 14 mm dynamiska drivrutiner placerade inuti varje hörsnÀcka. Headsetet kan fungera över ett frekvensomrÄde frÄn 20Hz till 20.000Hz och har en impedans pÄ 65 ohm. För de oinitierade krÀver hörlurar med en impedans pÄ över 35 ohm vanligtvis en dedikerad förstÀrkare för att driva dem. Under min tid med HyperX Cloud Earbuds mÀrkte jag att volymen var lite högre nÀr jag hade parat ihop den med FiiO BTR1K (recension), Àven om en sÄdan installation inte Àr perfekt för spel pÄ sprÄng. Dessutom Àr det en extra kostnad som du mÄste ta med nÀr du köper headsetet.

Granskning av HyperX Cloud Earbuds 18

Jag testade Cloud Gaming Earbuds med mÄnga mobiltitlar som PUBG, Dead Trigger 2 och Asfalt 9. Medan jag kunde höra fiendens fotspÄr i PUBG tydligt, var prestandan i spelet Cloud Earbuds inte ligor före sÀga, OnePlus Bullets Type-C (recension) hörlurar, som sÀljs för betydligt mindre Àn HyperX erbjudande. Dessutom, till skillnad frÄn HyperX Cloud Earbuds, erbjöd Bullets Type-C en drastiskt bÀttre tÀtning i örat, vilket banade vÀg för en ljudfri spelupplevelse. Och Àven om jag hoppades att Cloud Earbuds skulle erbjuda bÀttre rumslig medvetenhet Àn billigare hörlurar utan spel, var detsamma inte fallet.

Granskning av HyperX Cloud Earbuds 01

I lekmanns ordalag kunde jag inte hitta var ett ljud kom ifrÄn, vilket Àr avgörande i titlar som PUBG dÀr att veta om en fiende befinner sig pÄ första vÄningen eller precis bakom dörren kan det vara skillnaden mellan att vinna och förlora.

Granskning av HyperX Cloud Earbuds 02

Även om Cloud Earbuds Ă€r designade för spel kan du naturligtvis anvĂ€nda paret för att lyssna pĂ„ musik pĂ„ din telefon. Ljudkvaliteten pĂ„ headsetet Ă€r dock inget att skriva hem om, med basen utom frĂ„nvarande i EDM- och hiphop-spĂ„r. Hörlurarna erbjuder dock ett fantastiskt mellanklass som ger det bĂ€sta i din favoritsĂ„ngers röst.

Dom

Granskning av HyperX Cloud Earbuds 19

HyperX Cloud Earbuds bÀr en prislapp pÄ 5 990 Rs (tillgÀnglig för ~ Rs 4,5 k online) och för priset levererar de inte dÀr det betyder mest. Hörlurarnas spelprestanda Àr ungefÀr detsamma som billigare modeller, och de Àr inte heller idealiska för att lyssna pÄ musik. Förutsatt att företaget beslutar att skÀra ett par tusen av headsetets MRP, kan hörlurarna svÀnga köpare till dess trösklar. Men som det stÄr just nu finns det gott om bÀttre ljud pÄ marknaden, Àven för spelare.

Redaktörens betyg: 3/5

Fördelar

BekvÀm att bÀra Gamer-y-estetik LÄter bra nÀr du spelar